💙 NEXT WEEK: HEMELVAART - Let op: op donderdag 9 mei leveren wij niet. Order voor vrijdag? Bestel woensdag vóór 13:00 💦

  • gratis levering vanaf € 350,-

  • voor 13:00 besteld is de volgende leverdag in huis

Winkelwagen ({{ Math.round(cart?.items_qty ?? 0) }})

{{ item.name }}
Product is niet op voorraad
{{ item.contents }} {{ $root.showTax ? item.price : item.price_excl_tax | price }}
Subtotaal:
{{ $root.showTax ? item.total : item.total_excl_tax | price }}
Subtotaal (excl. btw)
{{ cart.subtotal_excl_tax | price }}
{{ cart.discount_name }}
{{ cart.discount_amount | price }}
Btw
{{ cart.tax | price }}
Verzendkosten
Totaal statiegeld
{{ weeeTax | price }}
Totaal excl. btw
{{ cart.total - cart.tax | price }}
Er zitten nog geen producten in de winkelwagen.
Naar de kassa
Home Magazine update Dorstlust | logistieke voorwaarden en assortiment 2024

update Dorstlust | logistieke voorwaarden en assortiment 2024

update Dorstlust | logistieke voorwaarden en assortiment 2024

Beste klant, Hi!, 

De afgelopen jaren zijn uitdagende jaren geweest voor ons allemaal; van drankproducent tot Dorstlust als leverancier, en jullie als ondernemers. Uitdagingen ontstaan door problemen in o.a. de productieketen, schaarste in personeel en prijsstijgingen. Met als resultaat voor ons allemaal dat onze bedrijfsvoering en rendement onder druk staat.

De afgelopen drie maanden hebben wij gebruikt om ons bedrijf Dorstlust grondig te analyseren en structureel te reorganiseren, om zo de continuïteit te borgen en de service te bieden die we willen bieden. Daarnaast hebben we bepaald waarin we als bedrijf willen en moeten investeren de komende jaren. De reorganisatie voeren we door op verschillende punten: afspraken met toeleveranciers, personele bezetting, en uitbesteding van bepaalde onderdelen van onze bedrijfsvoering zoals opslag en logistiek. Dit gaat met horten en stoten, maar we zijn dankbaar dat velen van jullie hier begripvol op reageren. Het einde is bijna in zicht. We komen nu in een fase waarin we resultaat zien van onze inspanningen. Echter moeten we op een aantal cruciale punten per 1 januari 2024 wijzigingen doorvoeren.

Logistieke voorwaarden

Onze logistieke dienstverlening eet in de huidige opzet voor het overgrote deel onze brutowinst op, het is op dit moment zo dat wij 41% van de bestellingen met een negatieve marge leveren. Om dit te keren zijn er twee knoppen waaraan we kunnen draaien: 1) een algemene brutoprijsverhoging over de hele breedte van ons assortiment 2) het verhogen van de drempelwaarde voor gratis levering. Wij hebben gekozen voor optie 2.

- Dit betekent dat wij in onze eigen leversteden per 1 januari gratis leveren vanaf €350 euro. Bestellen kan nog steeds vanaf €0.
- Daarentegen daalt onze toeslag voor bestellingen onder de €350 van €25 naar €17,50.
- Voor 13:00 besteld
is de volgende leverdag in huis.
- Alle overige lever-voorwaarden blijven ongewijzigd.

Leverdagen

- Amsterdam - ma / vr.

- Haarlem - di en do.

- Rotterdam, Den-Haag, Delft, Leiden - wo en vr.

- Utrecht - di en vr.

- Almere - do.

Het goede nieuws: wij voeren dus per januari geen overall brutoprijsverhoging door, en van onze Family cq. exclusiviteitsmerken worden er in zijn geheel geen prijsverhogingen doorvoeren. Wel zullen wij op ons assortiment de door de overheid opgelegde verbruiksbelasting en de prijsverhogingen van de overige toeleveranciers één-op-één doorleggen. 

Wij begrijpen dat dit impact heeft op jou als klant. Laten we gezamenlijk zoeken naar een passende oplossing. Misschien kan de bestelfrequentie aangepast worden, of kunnen we jouw menukaart nog dorstlessender maken. Wat wel fijn is, omdat we zo samen minder transportbewegingen nodig hebben, wat weer zorgt voor minder impact op onze omgeving en het milieu.

Overige wijzigingen:

Daarnaast voeren we de volgende veranderingen door in de komende maanden:

  • -Prijslijst per 1 januari 2024; informeer bij jouw accountmanager.

  • We lanceren in januari een nieuw en stabieler bestelplatform.

  • Meer gebalanceerd en breder no-low assortiment; differentiatie in prijzen, maar ook productgroepen.

Het doorvoeren van wijzigingen komen nooit gewenst of op het juiste moment, dat beseffen we ons heel goed. Wij zouden het dan ook niet doen als het geen noodzaak was. We hebben ervoor gekozen om nu ,in het laagseizoen, zoveel mogelijk wijzigingen door te voeren, zodat de impact te overzien is.

Tot slot: wij kijken er vóóral naar uit om samen op een verantwoorde manier meer omzet te genereren, een goede winter te draaien en nog meer mensen aan te sporen Anders te Drinken. Kunnen we je daarbij helpen? Let us know.


Cheers,

Sebastian
Head of Thirsty Business | Eigenaar

Verder lezen

{{ message }}