Veelgestelde vragen
Ik heb dorst! Hoe word ik nieuwe klant?
Allereerst: te gek dat je je bij onze club van dorstigen wilt voegen, we heten je van harte welkom! Klant worden kan hier. Je kunt nu direct een bestelling plaatsen, maar wij vinden het veeel leuker om eerst het assortiment met je te bespreken. Wij nemen zo snel mogelijk contact op!
JA! We denken graag mee over de invulling van jouw menu of schap. Bel of mail ons met je vraag, dan zijn we er samen in no time uit.
Daarnaast: onze website staat vol met informatie over de producten, wellicht heb je er iets aan!
Ja van onze eigen merken altijd! Neem contact met ons op via ons Contactformulier.
Als nieuwe klant: vul ons registratieformulier in. Als bestaande klant: let us know dan maken wij hem handmatig voor je aan. We komen asap bij je terug, maar even geduld totdat wij ‘m verwerkt hebben. :-)
Dit kan in je account onder ‘Accountinstellingen’. Ander bankrekeningnummer? Let us know via [email protected]. Van kloppende informatie worden we ontiegelijk blij!
Een quick-win: vraag bij Login een nieuw wachtwoord aan via Wachtwoord Vergeten. Met dit nieuwe wachtwoord kun je inloggen en onder ‘Accountinstellingen’ een nieuwe kiezen. Krijg je ‘m niet binnen? Dan ben je bij ons bekend met een ander mailadres. Fixen we zo voor je: stuur een mailtje naar [email protected]
DORSTLUST BEZORGSTEDEN
We komen jou al voorzien van verse dranken vanaf één krat of fles.
Bestellingen boven de €350 ex statiegeld en btw leveren wij gratis.
Bestel je voor minder dan €350 rekenen we een service fee van €17,50, voor bestellingen boven de €350 leveren wij gratis.
REST VAN NL (muv Waddengebied).
Bestellingen boven de €350 ex statiegeld en btw leveren wij gratis.
Zit je onder de bestelhoeveelheid: dan rekenen we een service fee van €45.
In het buitengebied werken wij in principe niet met retourgoederen. Wil je dit wel; dan betaal je €45 voor de retour + dienen de goederen op een pallet ge-sealed klaar te staan.
BELGIË
Daarvoor verwijzen we je door naar rightspirits.be of jouw lokale groothandelspartner.
Zie de Algemene levervoorwaarden.
We helpen je graag, want een foutje kan gebeuren. Bel asap, of, als het gaat om een order voor de volgende dag: mail je wijziging naar [email protected]
Hoe en wanneer kan ik jullie bereiken?
Bel ons HQ op 020-8200124 tussen 8:30 en 17:00, of stuur een mail naar: [email protected]
Voor alle vragen over orders
Factuurvragen van klanten
Factuurvragen voor leveranciers
Nieuwe merken: samenwerken?
Dat is vervelend. Bij Dorstlust proberen we er alles aan te doen om er een succesvolle samenwerking van te maken en naar alle tevredenheid jouw bestelling af te ronden. Mocht dit volgens jou niet gebeurd zijn, dan horen we dit natuurlijk graag. Samen kunnen we dan kijken voor een oplossing, waar we meestal wel uitkomen.
De klachtenprocedure bij Dorstlust is eigenlijk heel simpel: let us know! We horen graag je klacht aan via [email protected], waarna we je zo snel mogelijk te woord zullen staan en dus samen een oplossing zoeken. Natuurlijk kun je ook telefonisch contact met ons opnemen: 020 - 820 0124.
We zijn altijd op zoek naar mooie merken, maar kiezen er bewust voor niet álles op te nemen, anders zouden we onze slogan ‘drink wat ánders’ geen recht meer doen. Iets anders dus, waar we zowel op het innerlijk als het uiterlijk moeten vallen
Wij zijn altijd in voor wat lekkers! Mail ons naar [email protected] dan kijken we graag of we inderdaad een fit zien en willen proeven.
Wie weet! Crew love is true love dus hou onze site in de gaten voor vacatures. Als groeiend bedrijf zijn we regelmatig op zoek naar nieuwe aanwas voor Team Dorst. Ook als er geen vacatures openstaan zijn we nieuwsgierig naar jouw open sollicitatie.
De prijzen kun je inzien als je ingelogd bent als klant. Ben je oriënterend op zoek naar een prijs van een bepaald product, bel ons dan even of stuur een mailtje naar [email protected]
Onze prijzen zijn zo opgebouwd dat iedereen in de keten zijn marge kan maken: van producent, groothandel tot aan jou als klant. De getoonde prijzen op onze website zijn inclusief verbruiksbelasting, accijnzen en afvalbeheersbijdrage, maar exclusief BTW en statiegeld.
Onze prijzen kunnen wijzigen. Een prijsverhoging of een prijsverlaging wordt automatisch aangepast en doorgevoerd op onze website.
We werken standaard met iDeal betalingen of automatische incasso van 14 dagen. We bieden ook de optie voor 7 dagen automatische incasso aan, daar staat 2% betalingskorting op de hele factuur tegenover.
Werken we eenmalig samen, bijvoorbeeld voor een event of festival? Dan vragen we altijd om betaling vooraf.
Dorstlust neemt bij bezorging het leeggoed retour. Jij zorgt ervoor dat de emballage klaar staat waar wij onze nieuwe dranken leveren dag van levering. Dit duidelijk gescheiden van andere leveranciers.
Wij nemen mee retour: volle kratten compleet met lege flesjes, of lege kratten zonder flesjes. Note: raar maar helaas waar een 24-vaks krat met 23 flesjes wordt geteld als een 'leeg' krat. Daarnaast zijn wij als kleine leverancier vrijgesteld van het retour nemen van statiegeld blik. Blikjes geef je bijvoorbeeld mee met jouw bier- of foodservice partner
We halen leeggoed alleen op in combinatie met nieuwe bestelling. Geen nieuwe bestelling en wil je even goed van je leeggoed of? In onze bezorg steden vragen we een toeslag van €25,- ex btw. Wanneer er geen nieuwe order meer wordt geplaatst ben je zelf verantwoordelijk voor het retouren van emballage bij Dorstlust.
Buiten onze bezorgsteden werken we in principe niet met leeggoed artikelen. Wil je dit wel dan zijn er voor het retourneren extra kosten verbonden á €45.
Klanten die wij niet zelf leveren kunnen leeggoed alleen op en per volle pallet terugsturen met onze transporteur. Graag wel even van te voren aangeven via [email protected]
Dorstlust levert in heel Nederland en België. We maken onderscheid tussen eigen bezorg steden en het gebied daarbuiten, daar gelden verschillende voorwaarden voor. In die eerste zijn we vaak flexibeler en sneller, maar we zijn ook een goed - en steeds beter - antwoord voor daarbuiten. Enne: België, dit doen we via onze groothandels partners, de kortste klap is via rightsprits.be!
Onze leversteden:
Amsterdam: maandag t/m vrijdag
Haarlem: dinsdag en donderdag
Rotterdam, Den-Haag, Delft en Leiden: woensdag en vrijdag
Utrecht: dinsdag en vrijdag
Almere, Eindhoven, Amersfoort, Zwolle, Groningen: dinsdag
Overig & België via Right Spirits.BE: je hebt je order max 2 werkdagen later in huis.
We leveren maandag t/m vrijdag in Amsterdam, en in onze andere steden werken we met vaste leverdagen, die vind je hieronder. Onze levertijd is 1 werkdag. Als je je bestelling dus op woensdag wilt ontvangen, moet je uiterlijk dinsdag de bestelling plaatsen. Orders die voor 13:00u ‘s middags geplaatst worden geleverd de volgende werkdag. Orders die daarna gedaan worden gaan automatisch mee naar het eerstvolgende levermoment.
Amsterdam, Zaandam en Diemen: maandag t/m vrijdag
Haarlem, Schiphol en Zandvoort: dinsdag en donderdag
Rotterdam, Den-Haag, Delft en Leiden: woensdag en vrijdag
Utrecht: dinsdag en vrijdag
Almere, Eindhoven, Amersfoort, Zwolle, Leeuwarden en Groningen: dinsdag
Transportleveringen: voor 13:00 besteld is de volgende dag in huis.
België via Right Spirits.BE: donderdag
Dorstlust levert maandag t/m vrijdag tussen 9:30 en 17:00. We rijden een zo duurzaam mogelijke route, die we daarom op de dag van levering pas maken. Je kunt van ons desgewenst een SMS krijgen met track & trace van de levertijd die ontvang je dan rond 9:30 van je leverdag. Laat het ons weten als je de track&trace sms wilt ontvangen.
Let op: deze functionaliteit is tijdelijk niet beschikbaar daar de overgang naar een nieuw systeem.
Wanneer je een verzoek hebt voor een ochtend of juist een middag levering geef dit dan aan ons door, dan doen we natuurlijk ons best hiervoor. We kunnen dit niet garanderen.
In onze eigen bezorg steden leveren we via onze partner A10 Koeriers! Deze knappe drivers komen bij je langs met een bus en zullen gewapend met een steekkar je bestelling bezorgen. Daarbuiten werken we met transportpartners waar we goede ervaringen mee hebben, en wordt er geleverd op (mini)pallets.
Tuurlijk! Dit kun je doen bij de laatste stap van je bestelling in het opmerkingenveld.
Dat is afhankelijk van het product, we pakken niets over. Dus: in een krat, doos of tray, of voor flessen siroop of sterk: op fles niveau. Je vindt de verpakking per product in onze webshop terug.
Bij onze warehouse partner Amsterdam Warehouse Company kun je op afspraak afhalen. Dit tussen 11:00 en 16:00 op afspraak. Om je order af te kunnen halen krijg je van ons een afhaalnummer. Het afhaaladres is: Slego 1a, 1046 BM Amsterdam.
OH NO, kan gebeuren. Bel of mail ons direct en maak ook even een foto hoe of wat als een product beschadigd is, dan kunnen we je gericht helpen het product te vervangen. Let op: we moeten dit binnen 24u na levering van je horen.
Nee. Dit omdat we vaak niet weten hoe de producten zijn opgeslagen, onbeschadigd zijn en waar producten in de tussentijd hebben gestaan.
We houden je hierover graag op de hoogte. Wij werken niet met backorders, maar je kunt wel via de ‘notify me’ knop klikken als je een melding wilt ontvangen over nieuwe voorraad.
We doen hier altijd ons best voor, maar het eerlijke antwoord is dat we dit niet kunnen garanderen. Bel ons even voor overleg. Enne, afhaal is bijna altijd last-minute mogelijk.
Zeker! Voor events of specifieke aanvragen, contact ons op [email protected]