FAQ
Assortiment & advies
Ik heb dorst! Hoe word ik nieuwe klant?
-
Allereerst: te gek dat je je bij onze club van dorstigen wilt voegen, we heten je van harte welkom! Klant worden kan hier. Je kunt nu direct een bestelling plaatsen, maar wij vinden het veeel leuker om eerst het assortiment met je te bespreken. Wij nemen zo snel mogelijk contact op!
Hoe kan ik prijzen inzien?
-
De prijzen kun je inzien als je ingelogd bent als klant. Ben je oriënterend op zoek naar een prijs van een bepaald product, bel ons dan even of stuur een mailtje naar dorst@dorstlust.nl
Kan ik advies krijgen?
-
JA! We denken graag mee over de invulling van jouw menu of schap. Bel of mail ons met je vraag, dan zijn we er samen in no time uit.
Daarnaast: onze website staat vol met informatie over de producten, wellicht heb je er iets aan!
Mag ik samples proeven?
-
Ja! Neem contact met ons op via ons Contactformulier.
Account & inloggen
Hoe krijg ik een webshop account?
-
Als nieuwe klant: vul ons registratieformulier in. Als bestaande klant: let us know dan maken wij hem handmatig voor je aan. We komen asap bij je terug, maar even geduld totdat wij ‘m verwerkt hebben. :-)
Waar kan ik mijn gegevens wijzigen?
-
Dit kan in je account onder ‘Accountinstellingen’. Ander bankrekeningnummer? Let us know via bestellen@dorstlust.nl. Van kloppende informatie worden we ontiegelijk blij!
Mijn (nieuwe) wachtwoord doet het niet, wat nu?
-
Een quick-win: vraag bij Login een nieuw wachtwoord aan via Wachtwoord Vergeten. Met dit nieuwe wachtwoord kun je inloggen en onder ‘Accountinstellingen’ een nieuwe kiezen. Krijg je ‘m niet binnen? Dan ben je bij ons bekend met een ander mailadres. Fixen we zo voor je: stuur een mailtje naar dorst@dorstlust.nl
Bestelling
Wat is het minimum orderbedrag?
Dorstlust bezorgsteden
We leveren in onze eigen bezorg steden gratis vanaf €200,- ex statiegeld en btw. Zit je onder dit bedrag rekenen wij €25,-.
Rest van NL
Voor bezorgingen buiten ons eigen gebied leveren wij gratis vanaf €400,- in postcodegebied 1000-2599 en 3400 t/m 3999 muv Texel.
Buiten deze postcodegebieden leveren wij vanaf €500,- gratis muv de Waddeneilanden en Zeeuws-Vlaanderen.
Wat zijn de bestel- en levervoorwaarden voor mij?
-
Zie de Algemene levervoorwaarden.
Kan ik mijn bestelling nog wijzigen of annuleren als geplaatst?
-
We helpen je graag, want een foutje kan gebeuren. Bel asap, of, als het gaat om een order voor de volgende dag: mail je wijziging naar bestellen@dorstlust.nl
Kan ik ook als particulier bestellen?
-
Jaaa, wat dacht je! www.drankerij.nl is jouw domein!
Betaling
Wat zijn de betalingsvoorwaarden?
-
We werken standaard met iDeal betalingen of automatische incasso van 14 dagen. We bieden ook de optie voor 7 dagen automatische incasso aan, daar staat 2% betalingskorting op de hele factuur tegenover.
Werken we eenmalig samen, bijvoorbeeld voor een event of festival? Dan vragen we altijd om betaling vooraf.
Levering
Waar leveren jullie?
-
Dorstlust levert in heel Nederland. We maken onderscheid tussen eigen bezorg steden en het gebied daarbuiten, daar gelden verschillende voorwaarden voor. In die eerste zijn we vaak flexibeler en sneller, maar we zijn ook een goed - en steeds beter - antwoord voor daarbuiten. Enne: België, houd ons in de gaten! Dorstlust België is bijna een feit!
Wanneer leveren jullie en wat is de levertijd?
-
We leveren maandag t/m vrijdag in Amsterdam, en in onze andere steden werken we met vaste leverdagen, die vind je hier. Onze levertijd is 1 werkdag. Als je je bestelling dus op woensdag wilt ontvangen, moet je uiterlijk dinsdag de bestelling plaatsen. Orders die tot 13:00u ‘s middags geplaatst worden geleverd de volgende werkdag. Orders die daarna gedaan worden gaan automatisch mee naar het eerstvolgende levermoment.
Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?
-
Dorstlust levert maandag t/m vrijdag tussen 9:30 en 17:00. We rijden een zo duurzaam mogelijke route, die we daarom op de dag van levering pas maken. Je kunt van ons desgewenst een SMS krijgen met track & trace van de levertijd die ontvang je dan rond 9:30 van je leverdag. Laat het ons weten als je de track&trace sms wilt ontvangen.
Werken jullie met bezorg tijdvakken?
-
Wanneer je een verzoek hebt voor een ochtend of juist een middag levering geef dit dan aan ons door, dan doen we natuurlijk ons best hiervoor. We kunnen dit echter niet garanderen.
Door wie en hoe wordt er geleverd?
-
In onze eigen bezorg steden leveren we zelf! Onze knappe Dorstlust drivers komen bij je langs in een van onze bussen en zullen gewapend met een steekkar je bestelling bezorgen. Daarbuiten werken we met onze vaste transportpartner waar we goede ervaringen mee hebben, en wordt er geleverd op (mini)pallets.
Kan ik een opmerking over de levering toevoegen?
-
Tuurlijk! Dit kun je doen bij de laatste stap van je bestelling in het opmerkingenveld.
In wat voor verpakking gaat mijn levering?
-
Dat is afhankelijk van het product, we pakken niets over. Dus: in een krat, doos of tray, of voor flessen siroop of sterk: op fles niveau. Je vindt de verpakking per product in onze webshop terug.
Kan ik ook afhalen?
-
Bij onze loods aan de Nieuwe Hemweg 15A, Amsterdam kun je zeker afhalen, wel altijd op afspraak. Laat ons dus weten wat je wilt hebben en wanneer je langskomt, dan kunnen we het voor je klaar zetten. Gezellig, zien we je hier!
Note: Onze Drankerij is geen afhaallocatie van Dorstlust.
Ik heb het verkeerde of een kapot artikel besteld en/ of ontvangen, wat nu?
-
OH NO, kan gebeuren. Bel ons direct en maak ook even een foto hoe of wat als een product beschadigd is, dan kunnen we je gericht helpen het product te vervangen. Let op: we moeten dit binnen 24u na levering van je horen.
Nemen jullie producten retour?
-
Nee. Dit omdat we vaak niet weten hoe en waar producten in de tussentijd hebben gestaan.
Wat te doen als een product niet voorradig is?
-
We houden je hierover graag op de hoogte. Wij werken niet met backorders, maar je kunt wel via de ‘notify me’ knop klikken als je een melding wilt ontvangen over nieuwe voorraad.
SPOED: Kan ik vandaag nog geleverd krijgen?
-
We doen hier altijd ons best voor, maar het eerlijke antwoord is dat we dit niet kunnen garanderen. Bel ons even voor overleg. Enne, afhaal is altijd last-minute mogelijk.
Leveren jullie ook aan festivals en grote evenementen?
-
Zeker! Voor events of specifieke aanvragen, contact ons op dorst@dorstlust.nl
Statiegeld
Wat moet ik doen met het leeggoed?
-
Dorstlust neemt bij bezorging het leeggoed retour. Jij zorgt ervoor dat de emballage klaar staat op de dag van levering, en gescheiden van andere leveranciers.
Komen jullie ook langs om alleen lege kratjes op te halen?
-
We halen leeggoed alleen op in combinatie met nieuwe bestelling. Geen nieuwe bestelling en wil je even goed van je leeggoed of? In onze bezorg steden vragen we een toeslag van €25,- ex btw. Wanneer er geen nieuwe order meer wordt geplaatst ben je zelf verantwoordelijk voor het retouren van emballage bij Dorstlust.
Wat gebeurt er met statiegeld artikelen buiten jullie levergebied?
-
Klanten die wij niet zelf leveren kunnen leeggoed alleen per volle pallet terugsturen met onze transporteur.
Klachten
Ik heb een klacht.
-
Dat is vervelend. Bij Dorstlust proberen we er alles aan te doen om er een succesvolle samenwerking van te maken en naar alle tevredenheid jouw bestelling af te ronden. Mocht dit volgens jou niet gebeurd zijn, dan horen we dit natuurlijk graag. Samen kunnen we dan kijken voor een oplossing, waar we meestal wel uitkomen. De klachtenprocedure bij Dorstlust is eigenlijk heel simpel: let us know! We horen graag je klacht aan via dorst@dorstlust.nl, waarna we je zo snel mogelijk te woord zullen staan en dus samen een oplossing zoeken. Natuurlijk kun je ook telefonisch contact met ons opnemen.
Contact
Hoe en wanneer kan ik jullie bereiken?
-
Bel ons HQ op 020-8200124 tussen 7:30 en 17:00, of stuur een mail naar: dorst@dorstlust.nl
Voor alle vragen over orders
Factuurvragen van klanten
Factuurvragen voor leveranciers
Nieuwe merken: samenwerken?
Overig
Hoe stellen jullie je assortiment samen?
-
We zijn altijd op zoek naar mooie merken, maar kiezen er bewust voor niet álles op te nemen, anders zouden we onze slogan ‘drink wat ánders’ geen recht meer doen. Iets anders dus, waar we zowel op het innerlijk als het uiterlijk moeten vallen
Willen jullie mijn product proeven / verkopen?
-
Mail ons naar join@dorstlust.nl dan kijken we graag of we inderdaad een fit zien en willen proeven. WIl je gelijk samples langs brengen? Kom dan langs in onze Drankerij.
Hoe duurzaam zijn jullie?
-
Working on it! Zie Duurzaam Dorstlust.
Kan ik bij Dorstlust werken?
-
Wie weet! Crew love is true love dus hou onze site in de gaten voor vacatures. Als groeiend bedrijf zijn we regelmatig op zoek naar nieuwe aanwas voor Team Dorst. Ook als er geen vacatures openstaan zijn we nieuwsgierig naar jouw open sollicitatie.