Veelgestelde vragen

Ik vind mijn bestelde drankje toch niet zo lekker, now what?

Ondanks dat onze dranken stuk voor stuk met zorg geproefd, bediscussieert en uitgekozen zijn, schijnt het zo te zijn dat smaken verschillen. Dus nu zit je met een drankje dat niet naar wens is. Wanneer je per ongeluk het verkeerde besteld hebt, stuur ons dan een mailtje naar info@dorstlust.nl. Onaangebroken kratten die al bezorgd zijn kunnen op eigen kosten omgeruild worden voor het juiste smaakje. Aangebroken kratten kunnen wij niet retour nemen, dus omruilen zal helaas niet gaan. Wellicht kun je nu je vriend of vriendin, buurman of schoonmoeder blij maken met een origineel cadeau? Of probeer het eens met alcohol – werkt vaak ook goed.

Mijn kind mag geen frisdrank. Mag mijn kind wel Dorstlust-drank?

Natuurlijk bepaal je helemaal zelf wat je je kind laat drinken. Ons assortiment bestaat uit frisdranken, en in frisdranken zit  nu eenmaal suiker. Ook in onze natuurlijke frisdranken, al verschilt de hoeveelheid per merk of drank. Veel dranken uit ons assortiment bevatten koolzuur, soms ook een aandachtspuntje voor kids. Wel zijn bijna al onze dranken op basis van natuurlijke ingrediënten, zonder toevoegingen, lactosevrij, glutenvrij, vegetarisch en vegan.* Dit maakt onze dranken geschikter dan de random frisdranken, maar we raden de cafeïne houdende dranken af voor jonge dorstigen.
*Wil je hier meer over weten, stuur ons dan een mailtje.

Ik ben zwanger, zijn jullie dranken geschikt voor mij?

Gefeliciteerd! Omdat de dranken in ons assortiment geen onnatuurlijke toevoegingen bevatten zijn ze in principe geschikt voor zwangere vrouwen. De keuze voor cafeïne houdende dranken laten we echter aan jou over; de een drinkt ze wel, de ander kiest er voor geen cafeïne tot zich te nemen. Fritz-kola raadt zijn cola’s met cafeïne in ieder geval af voor de zwangere medemens (en voor kinderen). Gember schijnt daarnaast wel de misselijkheid tegen te gaan…  Hoewel er strikt genomen in de Ginger beer en Rootbeer een minimum percentage alcohol zit (<0,5%), is deze hoeveelheid absoluut niet schadelijk. Tot slot, onze dranken zijn natuurlijk een erg leuk alternatief voor de alcoholvrije momenten…

Komen jullie langs om mijn lege kratten op te halen?

Bij bestellingen in Amsterdam wisselen we je lege kratten graag om bij het leveren van een nieuwe bestelling. Achteraf storten we het statiegeld van de teruggegeven kratten/flessen terug op je rekening. Easy does it.

Geen nieuwe bestelling, maar toch graag je lege kratten inleveren? Dat kan natuurlijk! Je kan je leeggoed altijd bij ons in de Drankerij in Amsterdam Oost langs komen brengen, dan kunnen we je het geretourneerde statiegeld teruggeven.

Ik wil jullie drankjes best eens proeven, zonder gelijk een bestelling te plaatsen. Waar kan ik dit doen?

Hoewel nieuwe dingen uitproberen iets goeds is – vinden wij, wil je soms eerst weten wat voor vlees je in de kuip hebt, dat vinden we best begrijpelijk. Vandaar dat we de Drankerij hebben geopend!

Een winkel als geen ander, waar alle dranken van de site (en méér) staan uitgestald. Kan je gewoon per flesje kopen.

Daarnaast zijn er natuurlijk ook een heleboel leuke plekken in Amsterdam (en ook op steeds meer andere plekken in NL) waar je een deel van ons assortiment kunt proberen. Zie onze Horeca-pagina voor de dichtstbijzijnde plek.

Daarnaast is de Ruyschkamer, op de Ruyschstraat 34 in Amsterdam-Oost  ons officieuze Proeflokaal. Hier staan behoorlijk veel van onze dranken uitgestald, al dan niet te verkrijgen in een lekkere cocktail. Kom proeven!

 

Jullie hebben leuke dranken, maar mijn lievelingsdrank zit er niet bij. Hoe kan dit?

Oh no! Wij bij Dorstlust zoeken ons assortiment met veel zorg uit, waarbij de maatstaaf is en blijft dat we het drankje zelf graag drinken. Dat jouw lievelingsdrankje er niet bij zit kan dus twee redenen hebben; of we vinden het zelf niet zo lekker, of we kennen het domweg nog niet. Laat het dus vooral weten met een mail naar dorst@dorstlust.nl, en wie weet wordt ’t onze nieuwe Dorstlust-drank.

Ik ben overdag nooit thuis. Bezorgen jullie ook 's avonds/ in het weekend?

Dit is in overleg mogelijk. Wij van Dorstlust proberen zo flexibel mogelijk te bezorgen in Amsterdam. Wanneer je in de shop een order plaatst, kan je daarom kiezen voor 3 opties:

  • Gratis bezorging op Maandagavond (tussen 19.00 en 21.00)
  • Gratis bezorging tijdens kantoortijden (levering ma t/m vr tussen 09.00 en 17.00)
  • Bezorging via PostNL (je vaste postbezorger zorgt dat je dranken eraan komen)

Mochten deze momenten écht niet uitkomen, let us know, doordeweeks is er altijd wel een oplossing te vinden voor bezorging in Amsterdam.

In het weekend bezorgen wij in principe niet.

Tip voor bezorging via PostNL: Via PostNL kan je weliswaar geen voorkeurstijd vooraf aangeven, maar daar kan je na een eerste niet gelukte poging wel via je Track and Trace-code een voorkeur aangeven.

Het is voor mij lastig om een krat naar drie hoog achter te tillen, doen jullie dit voor mij?

Ja.

Bij bezorging in Amsterdam doen we dit graag zelf voor je. Als het pakket via PostNL wordt bezorgt kunnen we dit niet garanderen, maar een vriendelijk woord doet vaak wonderen.

Hoe werkt het statiegeld?

 

Op sommige producten in onze shop zit statiegeld. Met name de Duitse dranken doen nog actief mee aan het statiegeld systeem. Onze prijzen in de shop zijn altijd vermeld inclusief het statiegeld, zodat er geen onverwachte verrassingen zijn bij het afrekenen. Per product kan je zien hoeveel statiegeld er in rekening wordt gebracht.

 

Omdat we alleen in de regio Amsterdam zelf de dranken bezorgen (en in Utrecht, Rotterdam en Den Haag op regelmatige basis), kunnen we daar bij een volgende bestelling je vorige lege krat/flessen ook weer meenemen. Geef het aan bij je bestelling, en we nemen het leeggoed weer mee bij bezorging. Het statiegeld storten we dan naderhand aan je terug.

Hoe kan ik betalen bij Dorstlust?

Je kunt je bestelling in de shop direct afrekenen met iDeal of MisterCash. Snel en makkelijk, just the way we like it. Mocht je echt alleen contant kunnen/willen betalen, stuur ons even een berichtje op dorst@dorstlust.nl , dan kijken we wat we kunnen doen (alleen mogelijk bij afhaalbestellingen).

Ik heb een klacht, wat nu?

Dat is vervelend. Bij Dorstlust proberen we er alles aan te doen om jouw bestelling naar alle tevredenheid af te ronden. Mocht dit volgens jou niet gebeurd zijn, dan horen we dit natuurlijk graag. Samen kunnen we dan kijken voor een oplossing, waar we meestal wel uitkomen.

De klachtenprocedure bij Dorstlust is eigenlijk heel simpel: let us know! We horen graag  je klacht aan via info@dorstlust.nl, waarna we je zo snel mogelijk te woord zullen staan en dus samen een oplossing zoeken. Natuurlijk kun je ook telefonisch contact met ons opnemen, zie hiervoor onze contact-pagina.

Hoeveel kost bezorging bij jullie?

 

Bezorging proberen we bij Dorstlust zo goedkoop mogelijk te houden. Dit houdt in dat er 3 manieren zijn om je bestelling in bezit te krijgen:

 Bezorging in Amsterdam (postcodes 10- en 11-): Helemaal gratis! We komen het ook nog eens persoonlijk bij je bezorgen. Lekker makkelijk, lekker Dorstlust. We bezorgen tweemaal per week in Amsterdam, en maken voordat we langskomen eerst een afspraak met je.

– Bezorging in heel NL via PostNL: In heel Nederland kun je onze dranken toegezonden krijgen. Dit doen we in speciale dozen via PostNL, zodat de glazen flessen heelhuids in je bezit kunnen komen. Per doos  rekenen we 7,- voor een tegemoetkoming in de verzendkosten. In zo’n doos kunnen 20 flessen van 0,5l of 24 kleinere flessen. Als we je bestelling op de post gedaan hebben ontvang je de track&trace code om je bestelling te volgen.

– Bezorging in België: Voilá, ook in België is het mogelijk om een doos met fijne frisdranken te ontvangen! Voor verzending van een doos (waar 24 flessen in passen, of 20 halve liters) rekenen we 9,50.

– Afhalen: Als je graag je bestelling af wil halen, omdat het lastig te zeggen is wanneer je precies thuis bent, of omdat je toevallig in de buurt bent dan kan dat natuurlijk ook. Gezellig zelfs! Afhalen kan bij onze winkel: de Drankerij in Amsterdam Oost; Pretoriusstraat 1, 1092 EW om precies te zijn. De Drankerij is geopend van woensdag t/m zaterdag van 12.00 tot 20.00 en op zondag van 12.00 tot 18.00.

Ik heb per ongeluk de verkeerde bezorging-keus gemaakt bij het afrekenen, wat nu?

Geen probleem, overkomt de beste. Stuur een bericht naar dorst@dorstlust.nl, met je bestelnummer en laat ons weten wat er verandert moet worden, zodat we zo snel mogelijk met je bestelling aan de slag kunnen.

Hoe lang moet ik wachten op mijn bestelling?

Bestelling geplaatst, en dan begint het wachten.. Wanneer komt je bestelling binnen?

Bij de verschillende verzendopties kan je het volgende verwachten:

Levering in Amsterdam: In Amsterdam bezorgen we in ieder geval kosteloos op maandag- en donderdagavond bij je thuis. Voor levering op kantoren, of plekken waar de hele dag geleverd kan worden is levering de volgende dag vaak al mogelijk. Voor levering op een huisadres, ontvang je van ons altijd een mailtje met bevestiging van de levering. Komt maandagavond, of vrijdagochtend niet uit? Dan zoeken we naar een oplossing.

PostNL: Met bestellingen via de post gaan we gelijk aan de slag. In Nederland houdt dat in dat de levertijd 1-2 werkdagen is, in België is dat 2-3 werkdagen.

Afhalen: Doen we altijd in overleg, je ontvangt van ons een mailtje na het plaatsen van je bestelling. Is vaak de volgende dag al mogelijk in onze Drankerij (let op: de Drankerij is alleen geopend van woensdag t/m zondag).

Heb je de drankjes voor een bepaalde tijd – last minute – nodig, geef het dan aan bij de bestelnotitie, of bel ons even. Dan bespreken we de mogelijkheden.

Wat zijn jullie horecaprijzen?

Naast de webshop runnen wij bij Dorstlust ook een groothandel en leveren we aan de horeca. Hiervoor hanteren we groothandelsprijzen. Neem hiervoor contact met Tessa (Tessa@dorstlust.nl ) op.

Leveren jullie ook als groothandel aan horeca?

Zeker! Hiervoor kun je het beste contact opnemen met Tessa via Tessa@dorstlust.nl. Een overzicht van onze horecaklanten vind je hier.

 

Ik woon in België, kan ik ook bij jullie bestellen?

Yes. Oui. Jazeker!

Omdat het nét iets verder voor onze vrienden van PostNL is, moeten we wel ietsje hogere verzendkosten rekenen: 9,50 per doos. Maar dan heb je wel de fijnste frisdranken bij je thuisbezorgd!

 

Krijg ik het krat meegeleverd bij bezorging?

Wanneer je bestelling in Amsterdam bezorgd wordt door onszelf, krijg je natuurlijk de flessen in het (statiegeld)krat geleverd. Ook wanneer je er voor kiest om je bestelling af te halen. Wanneer we je bestelling per post versturen, moeten de flessen natuurlijk wel heelhuids aankomen. Daarom hebben we speciale Dorstlust-dozen ontwikkeld, waarin je drankjes veilig en wel de post overleven. Dit betekent wel dat we het krat (zoals op de afbeelding) niet mee kunnen sturen. Maar hey, de Dorstlust-doos is erg mooi, en hier zit natuurlijk geen statiegeld op.